Wady Postawy Skoliozy

Oferta

Stabilizacja

Stabilizacja kręgosłupa:

Stabilizacja kręgosłupa podczas każdego ruchu jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń. Dążymy do tego, aby stworzyć gorset mięśniowy dookoła tułowia, który będzie stabilizować kręgosłup. Ten gorset jest stworzony przez mięśnie brzucha, głębokie mięśnie kręgosłupa, stabilizatory łopatek oraz mięśnie dna miednicy.
Mięśnie brzucha mają cztery warstwy:

  • mięsień prosty brzucha
  • mięsień skośny brzucha zewnętrzny
  • mięsień skośny brzucha wewnętrzny
  • mięsień poprzeczny brzucha

Najważniejszy mięsień, który stabilizuje kręgosłup, to poprzeczny brzucha, który pracuje razem z mięśniami dna miednicy, oraz mięśniem wielodzielnym. Naszym celem jest poprawienie wytrzymałości tych stabilizatorów.
Za pomocą odpowiednio dobranych ćwiczeń zwiększamy czucie głębokie oraz kontrolę nad kręgosłupem oraz stawami obwodowymi, poprawia się również ustawienie segmentów ciała względem siebie co zmniejsza napięcie mięśniowe i wydatek energetyczny naszych mięśni.

Ćwiczenia stabilizacyjne stosuje się po różnego rodzaju urazach, w przypadku osłabienia mięśni posturalnych oraz przy wadach postawy i skoliozach.